Let op: Mogelijk vertraging door Corona/Feestdagen bij PostNL
I.v.m. de grote online drukste rondom het Covid19 virus kan het zijn dat er bij PostNL vertragingen optreden in deze periode. Wij zorgen er uiteraard voor dat je pakketje op het juiste moment verzonden wordt maar de snelheid van PostNL hebben wij helaas niet in de hand. We zien gelukkig dat het in de meeste gevallen goed gaat maar compleet zonder vertragingen zal deze periode helaas niet worden.
Wanneer wordt mijn pakket verzonden?
Wij verzenden iedere werkdag alle pakketten die voor 16:30 besteld zijn dezelfde dag*. Dit houdt in dat je in Nederland het pakketje de volgende dag kunt verwachten als je deze voor 16:30 besteld. In België is dat in bijna alle gevallen ook zo, maar een enkele keer kan het een dagje later zijn. In het weekend verwerkt PostNL geen pakketten, dat doen zij weer op maandag. Bestellingen in het weekend zullen dus op dinsdag geleverd worden.
- Bestel je bijvoorbeeld je pakketje op woensdag om 14:00 dan zal deze donderdag geleverd worden.
- Bestel je bijvoorbeeld je pakketje op vrijdag om 19:00 dan wordt deze maandag door PostNL verwerkt en dinsdag geleverd.
*In het bestelproces zie je de afleverdag van jouw pakketje. Als het op een dag niet mogelijk is om je pakketje de volgende dag te leveren als je voor 16:30 besteld (door bijvoorbeeld onverwachte omstandigheden zoals drukte/stakingen bij de post) dan kan je dat tijdens het bestelproces al zien.
Voorbeeld:
- Je bestelt op woensdag 3 december jouw pakketje om 15:00. In het bestelproces zie je dat dat jouw pakketje zoals verwacht op donderdag 4 december geleverd zal worden.
- Is het door een bepaalde reden (bijvoorbeeld drukte) niet mogelijk om jouw pakketje de volgende dag te leveren dan zal hier automatisch staan dat hij op 5 december geleverd gaat worden. Deze informatie is leidend.
Hier komen de bezorgopties
Is het mogelijk een tijdstip van aflevering te kiezen?
Een specifiek tijdstip is niet te kiezen, maar PostNL geeft wel de opties voor een ochtend/avondlevering. Deze opties zijn niet voor ieder adres beschikbaar, als dit voor jouw adres geen optie is dan zal deze optie niet zichtbaar zijn. PostNL rekent voor deze specifieke levering een extra fee, deze wordt automatisch doorberekend in het bestelproces.
Kan ik mijn pakketje ophalen bij een afhaalpunt of laten bezorgen op een alternatief adres?
Jazeker! Tijdens het bestellen kan je kiezen voor 3 opties. Deze 3 opties staan hieronder beschreven met een ondersteunende afbeelding.
1) Leveren op het factuuradres Als je jouw pakketje gewoon wilt laten leveren op je factuuradres dan selecteer je de optie ” Thuis of op het werk bezorgd”. Deze optie is standaard geselecteerd. Als je het pakketje op je werk laat bezorgen, zorg er dan wel voor dat je ook de bedrijfsnaam invult bij de factuurgegevens.
2) Leveren op een ander adres dan het factuuradres Als je jouw pakketje wilt laten leveren op een ander adres dan het factuuradres dan kan je onderaan het vakje aanvinken “Verzenden naar een ander adres?”. Zodra je dit hebt aangevinkt kan je hieronder je alternatieve adres invullen.
3) Leveren bij een afhaalpunt Ook is het mogelijk om jouw pakketje te laten leveren bij een afhaalpunt bij jou in de buurt. Hiervoor selecteer je “Afhalen bij een PostNL locatie”. Automatisch kiest het systeem het dichtstbijzijnde ophaalpunt bij jou in de buurt. Wil je een ander afhaalpunt kiezen? Selecteer dan in het drop down menu een ander adres. Hier kan je dan jouw keuze maken voor een ander afhaalpunt. Bij sommige afhaalpunten is het mogelijk om extra vroeg af te halen (toeslag €2,00). Dit is niet voor ieder afhaalpunt mogelijk. Als dit bij jouw afhaalpunt niet mogelijk is zal deze optie niet zichtbaar zijn.
En eventueel nog meer opties
Verzenden jullie vanuit Nederland?
Wij werken met onze eigen voorraad vanuit Nederland. Dit houdt in dat wij een eigen magazijn hebben en niet afhankelijk zijn van andere partijen. Hierdoor hebben wij goed zicht op de snelheid van verzending en levering. Let op: Er duiken helaas steeds meer bedrijven op met een Nederlandse site die rechtstreeks vanuit andere landen verzenden waardoor bij dit soort site je pakketje vaak zo’n 3 weken onderweg is. Let er dus goed op wat de levertijd is, want dit soort bedrijven proberen hier omheen te praten met uitspraken als “binnen 24 uur verzonden”, maar geen informatie dat vervolgens de verzending nog meerdere weken duurt. Los van de vervelend lange verzendtijd is het hierdoor ook vrijwel onmogelijk om je pakket retour te sturen bij dit soort bedrijven (je gaat immers niet een product terug naar China sturen omdat de kwaliteit niet bevalt).
Garanderen jullie de levertijd?
De levertijd zelf kunnen wijn niet garanderen en blijft een indicatie. Hier kunnen dus geen rechten aan ontleend worden. Het enige wat wij garanderen is dat wij jouw pakket op de aangegeven tijd aan PostNL overhandigen. Vanaf dan zijn we afhankelijk van de werkzaamheden van PostNL en hebben wij geen invloed meer op mogelijke vertragingen die kunnen ontstaan. Gedurende het jaar merken we dat dit soort vertragingen nauwelijks tot niet voorkomen. In de drukke periodes komt het vaker voor dat er vertragingen zijn. We kunnen hierdoor dus vooral aanraden dat je op tijd je bestelling plaatst zodat een eventuele vertraging geen grote gevolgen zal hebben.
Naar welke landen verzenden jullie?
Wij verzenden al onze pakketten voorlopig alleen binnen Nederland. Wil je jouw pakketje naar een ander land laten verzenden? Neem dan even contact met ons op, dan kunnen wij dat uiteraard voor je regelen. De verzendkosten hiervan kunnen mogelijk wel afwijken van onze standaard tarieven.
Welke verzender gebruiken jullie?
Voor het verzenden van onze pakketten maken wij gebruik van de verzenddiensten van PostNL voor zendingen binnen Nederland.
Wanneer komt mijn pakketje binnen?
Zodra de bestelling geplaatst is zullen wij ervoor zorgen dat je pakketje binnen 24 uur verwerkt wordt. Bestellingen die in het weekend op zaterdag en zondag geplaatst zijn zullen op maandag door PostNL verwerkt worden. Op de dag dat het pakket verzonden is ontvang je een verzendbevestiging per email met daarbij de Track & Trace code zodat je duidelijk kan volgen wanneer je pakketje bezorgd wordt. Bestellingen binnen Nederland zullen na het verzenden de volgende dag geleverd worden. Bestellingen binnen België zullen vaak de volgende dag al geleverd worden maar in ieder geval binnen 2 dagen na verzending. Op de snelheid kunnen wij helaas geen invloed uit oefenen omdat wij afhankelijk zijn van de pakketbezorger.
Mijn pakket is niet binnen 24 uur verzonden?
Bij sommige artikelen is het mogelijk om een pre-order te plaatsen. Dit houdt in dat de artikelen nog niet bij ons gearriveerd zijn, maar dat het al wel mogelijk is er vast 1 te bestellen (reserveren). Op de productpagina staat in dit geval aangegeven wat de verwachtte verzenddatum is. Helaas kunnen wij deze datum nooit garanderen omdat wij afhankelijk zijn van de leverancier en de verzendsnelheid. Bij een dringende verzending zullen wij dus altijd aanraden om alleen artikelen te bestellen welke op dat moment voorradig zijn in de webshop.
Hoeveel kost het verzenden van mijn pakketje?
Voor de verzendkosten binnen Nederland houden wij de volgende tarieven aan.
- Nederland: €5,95
Ook voor meerdere artikelen blijven deze verzendkosten gelijk. Het is dus extra voordelig om eerst in je omgeving te vragen of andere mensen ook interesse hebben zodat de verzendkosten gedeeld kunnen worden.
Vertraging rond de feestdagen
Kerst en Sinterklaas zorgen ieder jaar weer voor een enorme hoeveelheid pakketje die door PostNL verwerkt moet worden. Omdat het voor hen lastig in te schatten is hoeveel het er precies gaan worden kan het mogelijk zo zijn dat er rond deze dagen vertraging optreedt in het verzendproces. Dit is erg vervelend en helaas onvoorspelbaar. Op het moment dat je de bevestigingsmail krijgt dat je pakketje klaar gemaakt is voor verzonden is het pakketje door ons overgebracht naar PostNL. In hun depot krijgt het pakketje dan zijn eerste scan en hierna wordt de tracking code actief. Als er bij PostNL vertraging optreedt dan wordt deze scan niet direct gedaan, hierdoor lijkt het in de tracking dat wij het pakketje nog niet verstuurd hebben. Dit is dus wel het geval en helaas moeten wij je dan vragen om iets langer geduld te hebben tot je het pakketje hebt ontvangen. We hopen dat we deze feestdagen netjes door gaan komen zonder vertragingen. Geniet van deze dagen!